خرید و فروش انواع اسکرو کانوایر + کاربرد اسکرو کانوایر + جواب سوالات شما

اسکرو کانوایر یا همان نوار نقاله پیچ، در صنایع مختلفی کاربرد دارد. این تنوع کاربرد موجب شده است تا این دستگاه، کاملا توسط تولید کنندگان داخلی تولید گردد. نام دیگر این دستگاه ماردون می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نوار نقاله پیچ ها در تنوع بالایی تولید می گردد؛ تا بتوان با این تنوع نیاز صنایع مخلف را پوشش داد. این مقاله به طور کامل به شرح اسکرو کانوایر، انواع و کاربرد آن و … می پردازد.

دلیل استفاده از اسکروکانوایر در شهر های بزرگ صنعتی

استفاده از اسکروکانوایر در صنایع رونق بالاایی دارد. اما چرا شهر های صنعتی بزرگ از این دستگاه استفاده می کنند؟

کاربرد بالای این دستگاه در تمامی صنایع دلیل اصلی استفاده بالای آن در شهر های صنعتی است. تعدد صنایع تولید در این شهر ها، موجب شده است تا بیشترین فروش اسکروکانوایر در این شهر ها صورت گیرد.

از آن جا که شهر های بزرگ صنعتی خریداران عمده این محصول به حساب می آیند، عموم کارخانه های تولید کننده نوار نقاله پیچ یا همان ماردون، در این استان ها فعالیت می کنند.

انواع اسکروکانوایر در ایران

کار دستگاه هی انتقال دهنده نظیر اسکروکانوایر ها تنها انتقال مواد نمی باشد. این دستگاه از آن جهت پر کاربرد شده است که امکان جابه جایی مواد در شرایط مختلف را فراهم می کند.

قیمت اسکرو کانوایر

بیشتر بخوانید: اسکرو کانوایر عمودی

به همین منظور انواع اسکرو کانوایر با کاربرد ها و اشکال مختلف تولید می گردد. هر اسکروکانوایر برای یک کار و یک مکان و شرایط مناسب است. شاید شناخت و معرفی این دستگاه در درک این مطالب به ما کمک کند.

برای درک بهتر کاربرد و مزایا ی نوار نقاله پیچ ها، انواع آن را با هم مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. اسکروکانوایر های عمودی: این نمونه نوار نقاله پیچ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که می خواهیم مواد پودری یا فله را از شیب های تند بالا ببریم.
  2. اسکروکانوایر بدون شفت: ساختار این نمونه اسکروکانوایذ سبب می گردد که انتقال مواد در آن آسان تر صورت گیرد.
  3. اسکروکانوایر افقی: این اسکروکانوایر برای جا به جایی مواد از بخشی تا بخش دیگر بیشترین کاربرد را دارد.
  4. اسکروکانوایر لوله ای: اگر قصد جا به چایی مواد پودری را دارید، این اسکروکانوایر توصیه می شود. نکته اصلی در خصوص این دستگاه این است که، از آن در مسافت های کوتاه استفاده می کنند.
  5. اسکرو کانوایر پرتابل: اسکرو کانوایر پرتابل برای محیط هایی که فضای کمی دارند بهترین گزینه هستند. از این نوار نقاله پیچ در کارخانه ها یا مکان هایی که به طور هم زمان از چند نوار نقاله پیچ استفاده می کنند، نیز استفاده می کنند. نام شناخته تر شده این دستگاه، اسکروکانوایر قابل حمل است.
  6. اسکرو کانوایر شیب دار: اسکرو کانوایر مورد بحث به بالا و پایین کردن مواد کمک بالایی می کنند؛ زیرا تا 45 درجه شیب را پاسخ می دهند.
  7. اسکرو کانوایر U شکل: اسکرو کانوایر قابل حمل می خواهید؟ این نمونه دستگاه به شدت پیشنهاد می شود. این اسکروکانوایر در طول 1 تا 10 متر تولید می گردد.

اسکروکانوایر در صنایع چه می کند؟

آیا می دانید چرا اسکروکانوایر ها از محبوبیت بالایی در میان  تولید کنندگان صنایع برخوردارند؟

سهولت کار در کارخانه ها اصلی ترین عامل تقاضای بالا ی خرید اسکروکانوایر است. از نوار نقاله پیچ برای حمل و جا به جایی مواد در صنایع استفاده می گردد.

صنایعی نظیر، صنایع شیمیایی، غذایی، معادن، کانی، سیمان، فولاد و … از این دستگاه استفاده می کنند. شاید پیش خود بگویید که انوار نقاله نیز، این کار را انجام می دهد! چرا از اسکروکانوایر ها باید استفاده کرد. بررسی تفاوت این دو دستگاه پاسخ سوال شماست.

بیشتر بخوانید: قیمت اسکرو کانوایر

آیا تفاوت اسکرو کانوایر و نوار نقاله را می دانید؟

  1. از نوار نقاله در مسافت های طولانی تر استفاده می گردد؛ در حالی که اسکروکانوایر عموما برای مسافت کوتاه تر استفاده می گردد.
  2. طول کمتر اسکروکانوایر ها، موجب شده است تا این دستگاه به نسبت، نوار نقاله فضای کمتری را اشغال کند. این امر موجب شده است که در صورت فضای کم به راحتی بتوان از آن ها استفاده کرد.

بهترین اسکرو کانوایر

  1. وزن اسکروکانوایر ها از نوار نقاله سبک تر است، این به سهولت، جا به جایی دستگاه کمک بالایی می کند.
  2. دقت انتقال در دستگاه اسکروکانوایر ها به نسبت نوار نقاله ها بالا تر است.

این مواد تنها تعدادی از دلایل استفاده از اسکروکانوایر ها به جای نوار نقاله می باشد.

آیا نحوه کار اسکروکانوایر ها را می دانید؟

برای دانستن نحوه ی کار اسکروکانوایر ها، بهتر است ابتدا به طور کامل با آن آشنا شوید.

اسکروکانوایر، شامل یک بدنه فلزی، آهنی یا استیل است. داخل این بدنه یا شافت روباز یا کامل پوشیده، یک قطعه حلزونی و مارپیچ قرار دارد. انتهای شافت نیز موتوری تعبیه شده است. هر اسکروکانوایر چند ورودی و خروجی دارد. این طراحی موجب شده است تا استفاده از این دستگاه آسان باشد. شما می توانید در هر زمان و از هر نقطه که بخواهید، مواد را به دستگاه تزریق نمایید.

از نوارنقاله پیچ برای جابه جایی مواد پودری استفاده می گردد. نحوه کار این دستگاه به گونه ای است که، با چرخش ماردون با حلزونی داخل شافت، مواد به صورت آهسته، منظم و با فواصل معین به جلو حرکت می کنند.

در ظاهر اسکروکانوایر ها ساده به نظر می رسند. ما برای ساخت آن ها، محاسبات دقیقی نیاز است. محاسبات نا درست در زمان طراحی و ساخت، میتواند کیفیت، کارکرد و گاها عمر دستگاه را کاهش دهد.

از این دستگاه انتقال دهنده، برای حمل و جا به جایی مواد فله و پودری استفاده می گردد. حالا ببینید که اسکرو کانوایر به چه اندازه کار را برای شما آسان می کند.

کاربرد اسکرو کانوایر ها در صنایع غذایی

یکی از صنایعی که به طور عمده از اسکرو کانوایر ها استفاده می کنند، صنایع غذایی هستند. در این صنعت، عموما از اسکرو کانوایر های استیل استفاده می کنند. دلیل این امر چیست؟

اسکرو کانوایر های استیل به نسبت نمونه آهنی از مقاوت بالا تری برخوردار هستند. این نمونه اسکروکانوایر در برابر سایش مقاومت بالا تری نشان می دهند.

از آن جا که بهداشت در صنایع غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار است، تولید کنندگان برای پیشگیری از خوردگی و سایش از این نمونه اسکرو کانوایر استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: فروش اسکرو کانوایر

استفاده از این دستگاه در حمل و نقل مواد اولیه صنایع غذایی، نیازبه مشارکت انسانی در تولید را به شدت کاهش می دهد. این امر نیز به خودی خود به بهداشت و سلامت مواد غذایی کمک می کند.

فروش اسکرو کانوایر در شهر تهران

فروش اسکرو کانوایر در تهران بسیار قابل ملاحظه است. این استان یکی از بزرگ ترین خریداران نوار نقاله پیچ در داخل کشور می باشد.

انواع مختلفی از اسکرو کانوایر ها، در اقصا نقاط کشور استفاده می گردد. تنوع استفاده از این دستگاه در استان تهران به نسبت بالا تر می باشد.

دو دلیل اصلی این فروش بالا ی اسکرو کانوایر در تهران وسعت این استان و وجود صنایع مختلف تولید در آن است. برخی از تولید کنندگان اسکرو کانوایر، برای دسترسی آسان و کاهش نسبی قیمت اسکرو کانوایر ها، اقدام به تولید این دستگاه انتقال دهنده در استان تهران نموده اند.

کاهش هزینه حمل و خرید حضوری دو مزیت تولید نوار نقاله پیچ در تهران است. مرکزیت تهران را نیز در نظر بگیرید. پس با این حساب تهران بزرگ علاوه بر اینکه یکی از بزرگ ترین خریداران اسکرو کانوایر در ایران است، به عنوان یک تولید کننده نیز در بازار فروش نوار نقاله پیچ فعالیت می کند.

فروش اسکرو کانوایر صنایع شیمیایی

فروش اسکروکانوایر در برای استفاده در صنایع شیمیایی در اقصی نقاط ایران عزیز انجام می گیرد. داشتن اطلاعاتی جهت تهیه این نمونه نوار نقاله پیچ ها الزلمی ست؛ چرا که یک انتخاب اشتباه می تواند خسارت مالی بالایی برای خریداران این دستگاه انتقال به همراه داشته باشد.

هر اسکرو کانوایر با توجه به نیاز تولید می گردد. این دستگاه در جنس های آهنی، فلزی، آلومینیومی و استیل تولید می گردد. هر یک از این جنس ها برای استفاده در مکان و کار مورد نظر خود مناسب است.

در سنایع شیمیایی از اسکروکانوایر برای حمل مواد شیمیایی استفاده می گردد. از آن جا که این مواد به مرور زمان موجب سایش و خوردگی سطح اسکرو کانوایر می گردد، برای این صنایع باید جنسی در نظر گرفت که در مقابل سایش مقاوم باشد.

بیشتر بخوانید: اسکرو کانوایر بدون شفت

کدام نمونه از اسکرو کانوایر ها برای صنایع شیمیایی و مناسب هستند؟

برای صنایعی که به مرور موجب از بین رفتن سطح نوار نقاله پیچ ها می شوند، ما اسکرو کانوایر استیل را پیشنهاد می کنیم. این نمونه دستگاه از مقاوم ترین نمونه تولیدات در مقابل سایش و خودگی می باشد.

استفاده از اسکروکانوایر در صنایعی نظیر، صنایع شمیمیایی علاوه بر بهبود عملکرد، کاهش هزینه ها و … موجب ایجاد فضای امن بهداشتی می گردد. از آن جا که با وجود اسکرو کانوایر ها، دخالت انسان در امر جابه جایی کم می شود، پس خطرات ناشی از کار با مواد شیمیایی را تا حد بالایی کاهش می دهد.

فواید استفاده از اسکرو کانوایر ها در صنایع چیست؟

استفاده درست از اسکروکانوایر مزایای بسیاری برای تولید به همراه دارد. مهم ترین این مزایا عبارتند از:

  • حمل آسان مواد
  • کاهش اتلاف مواد در فرایند حمل
  • کاهش زمان انتقال
  • نیاز به نیروی انسانی کمتر
  • کاهش آسیب انسانی
  • کاهش هزینه ی حمل
  • بهبود عملکرد
  • و …

با مرور موارد بالا و بیشتر از این ها، به دلیل اسفاده روز افزون، از اسکرو کانوایر ها پی می بریم. به این موارد اشغال فضای کم، دقت انتقال بالا، سبکیوزن اسکرو کانوایر ها و … را نیز اضافه کنید.

بهترین اسکرو کانوایر ساخت ایران

ایران به عنوان یکی از تولید کنندگان اسکروکانوایر در منطقه شناخته می شود. با توجه به نیاز روز افزون صنایع به این دستگاه انتقال دهنده، تولید آن در داخل ایران، علاوه بر تامین نیاز داخل به ارز آوری کمک می کند.

این دستگاه ها با نصف یا گاها یک سوم قیمت در ایران تولید می شود. این امر کمک می کند تا ضمن کاهش قیمت در حفظ سرمایه نیز موفق تر عمل کنیم.

با توجه به نیاز کشور های همسایه و عدم توانایی ساخت اسکرو کانوایر در این کشور ها، ایران عزیز می تواند به عنوان تولید و صادر کننده نوار نقاله پیچ، ارز اوری و اشتغال زایی بالایی انجام دهد.

ما بهترین اسکرو کانوایر ها را با توجه به متریال های جهانی تولید می کنیم. استفاده از بهترین مواد در تولید و رعایت تمامی استاندارد ها در زمان تولید رمز کیفیت تولیدات ماست.

بیشتر بخوانید: انواع اسکرو کانوایر

قیمت اسکرو کانوایر در صنایع پودری

قیمت نوار نقاله پیچ یا اسکروکانوایر با توجه به نوع کاربرد، جنس و بسیاری از متریال های دیگر تعیین می گردد. مجموعه بزرگ دلیر صنعت پس از سال ها فعالیت در عرصه تولید انواع اسکرو کانوایر در ایران، با در نظر گرفتن شرایط ویژه، بهترین و با کیفیت ترین اسکروکانوایر ها را تولید و راهی بازار کرده است.

این مجموعه انواع اسکروکانوایر مورد استفاده در صنایع پودری را نیز تولید نموده است. اسکرو کانوایر هایی که در صنایع پودری استفاده می شود در درجه کیفی های گوناگونی تولید گشته است. اگر به دنبال تهیه با کیفیت ترین نوع این دستگاه می باشید، بدون شک باید به فروشگاه ها و مراکز معتبر خرید مراجعه نمایید.

انواع اسکرو کانوایر

اسکرو کانوایر ها به جابجایی بهتر مواد پودری، کم شدن خطرات و عوارض انسانی، کاهش نیاز به نیروی کار و کاهش دور ریز مواد کمک بالای کرده اند.

خطرات ناشی از رعایت نکردن اصول کار در زمان استفاده از اسکرو کانوایر ها

اسکرو کانوایر ها به صورت کاملا ایمن تولید می گردند. ایمنی این دستگاه به حدی بالا است که می توان به جرات گفت نسبت به دستگاه های مشابه و حتی نوار نقاله ها، خطرات کمتری دارد.

این دستگاه در صورت عادی فاقد خطرات مالی و جانی می باشد؛ اما حفظ این ایمنی شرایطی می طلبد. رعایت اصول کاری در زمان استفاده از اسکروکانوایر یکی از این شرایط است.

عدم رعایت اصول کار، در زمان کار کردن دستگاه ممکن است خطراتی نظیر آسیب دیدن دست و … به همراه داشته باشد. در کنار این امر به پیشگیری از، خطرات و آسیب های بدنی احتمالی کمک بالایی می کند.

از کجا اسکرو کانوایر بخریم؟

خرید اسکروکانوایر ها به دلیل تنوع بالا، عدم دسترسی به نمونه های محتلف در تمامی مراکز فروش، تنوع قیمتی و … کار دشواری به نظر می رسد. اما تمامی این مشکلات به راحتی قابل حل می باشند.

خرید از مراکزی که تولید انواع اسکروکانوایر ها را در دستور کار خود دارند، این امکان را به شما می دهند تا با دستی باز تر و دامنه انتخابی بالا تری خرید خود را انجام دهید.

مجموعه هایی نظیر مجموعه بزرگ دلیر صنعت علاوه بر تولید متنوع ترین نوار نقاله پیچ ها در بازار، با راه اندازی سایت های فروش و معرفی انواع تولیدات خود را این سایت ها، امکان دسترسی آسان را فراهم نموده است.

انواع تولیدات این مجموعه با کمترین قیمت ممکن و با کاهش چشمگیر قیمت نسبت به مراکز فروش حضوری  و… عرضه می گردد.

نتیجه گیری:

اسکرو کانوایر یا نوار نقاله پیچ، یکی از دستگاه های انتقال دهنده مواد پودری می باشد. این دستگاه در طول و حجم کم تولید می شود. اسکروکانوایر تنوع بالایی دارد و برای مکان های کم جا و کارخانه هایی که به طور هم رمان از چند نوار نقاله پیچ استفاده می کنند، مناسب است.

انواع اسکرو کانوایر استیل، آهنی، فلزی و آلومینیومی تولید می گردند، که قیمت و کاربرد آن ها به جنس آن ها وابسته است. برای مثال اسکرو کانوایر صنایع شیمیایی از جنس استیل می باشد و دلیل آن نیز مقاوت این دستگاه در مقابل سایقش و خوردگی می باشد.

این دستگاه انتقال دهنده در نگاه اول یک دستگاه ساده به نظر می رسد، اما برای ساخت یک نوار نقاله پیچ محاسبات دقیقی انجام می گیرد. نحوه کار این دستگاه به گونه ای است که، حلزونی یا ماردون قرار گرفته در داخل دستگاه با هر چرخش، مواد را به جلو هدایت می کند. فاصله میان شفت ها و … موجب بهبود عملکرد می گردد.خرید اسکرو کانوایر

شهر ها بزرگ صنعتی نظیر تهران، اصفهان و … علاوه براینکه بزرگ ترین مصرف کنندگان این دستگاه هستند از تولید کنندگان انواع اسکرو کانوایر نیز به حساب می آیند.

برخی تفاوت این دستگاه با نوار نقاله را نمی دانند. اسکرو کانوایر ها در طول و حجم کمتری نسبت به نوار نقاله تولید می گردند. فضای کمتری اشغال می کنند. این دو تنها برخی از تفاوت های بین این دو سیستم انتقال مواد است.

سوالات متداول:

  • برای انتخابی درست و خرید پرکاربرد ترین اسکروکانوایر چه باید کرد؟

مشاوران ما، تلاش می کنند با توجه به اطلاعاتی که شما در اختیار آنها می گذارید، بهترین نمونه محصول را به شما معرفی کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما